måndag 30 april 2018

Seminarium 1

Till detta seminariet läste vi boken Design för lärande i förskolan. Vilken bra bok! I början var den lite svår men efter att ha läst igenom den flera gånger och reflekterat kring innehållet så har jag tagit till mig väldigt mycket kunskap. I seminarieuppgift 1 så fick vi besvara sex frågor och koppla dem till kurslitteratur. De här frågorna var de vi fick arbeta med.


  1. Hur definierar du begreppet “design för lärande”?
  2. Vad innebär meningsskapande?
  3. Vilken skillnad är det mellan tecken på kunnande och tecken på lärande?
  4. Hur hör meningserbjudande och affordance ihop?
  5. Ge exempel på olika representationer. Resonera mellan vilka övergångar av representationer som görs i någon uppgifterna som du hittills gjort i denna kurs?
  6. Vad innebär multimodal kommunikation?
De här begreppen är väldigt viktiga att reflektera kring. Och jag har lärt mig väldigt mycket genom att läsa Design för lärande i förskolan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Projektarbetet

Nu är det sista arbetet i den här kursen inlämnat. Det var väldigt roligt att få arbeta med ett projekt och se vad barnen intresserade sig f...